Regulamin Witryny Internetowej - Sklep
REGULAMIN WITRYNY INTERNETOWEJ SKLEP
Pałac Mała Wieś
Stara Wieś 88, 05-622 Belsk Duży
Postanowienia ogólne
- Witryna internetowa dostępna jest pod adresem www.winnica-pmw.pl i jest prowadzona przez Pałac Mała Wieś sp. z o.o. sp.k. z siedzibą w Starej Wsi 88, 05-622 Belsk Duży, NIP: 7972057698 (dalej: „Operator” lub „Witryna”).
- Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania z Witryny, w tym zasady składania zamówień, zawierania umów sprzedaży produktów, wykonywania tych umów, postępowania reklamacyjnego oraz ochrony danych osobowych.
- Sprzedawca posiada ważne zezwolenie na sprzedaż detaliczną napojów alkoholowych, przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
- Zamówienia za pośrednictwem Witryny mogą składać wyłącznie osoby, które ukończyły 18 lat.
- Odbiór zamówienia przez kuriera wymaga weryfikacji wieku odbiorcy.
Definicje
- Administrator danych osobowych – Operator Witryny, Pałac Mała Wieś sp. z o.o. sp.k..
- Czas realizacji zamówienia – liczba dni roboczych potrzebnych Operatorowi na skompletowanie zamówienia oraz dostarczenie go za pośrednictwem firmy kurierskiej na adres wskazany przez Klienta.
- Klient – osoba fizyczna, która ukończyła 18 rok życia, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, korzystająca z Witryny i dokonująca zakupów w Witrynie zgodnie z Regulaminem.
- Konsument – Klient będący osobą fizyczną, dokonujący czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pośrednictwem Witryny, stanowiące ofertę zawarcia umowy sprzedaży produktów dostępnych w Witrynie.
- Konto – funkcjonalność Witryny umożliwiająca dokonywanie zakupów towarów, dostęp do historii zamówień złożonych za pośrednictwem Witryny, podgląd realizacji zamówień złożonych za pośrednictwem Witryny, dostęp do danych podanych przy rejestracji z możliwością ich modyfikacji zgodnie z niniejszym Regulaminem;
- Operator - Pałac Mała Wieś Stara Wieś 88, 05-622 Belsk Duży
- Regulamin - niniejszy Regulamin Witryny, dostępny na stronie internetowej https://www.winnica-pmw.pl/regulamin/ oraz w siedzibie Operatora;
- Witryna-- serwis internetowy przeznaczony sprzedaży detalicznej, prowadzony przez Operatora dostępny na stronie internetowej winnica-pmw.pl.
- Zamówienie - oświadczenie woli wyrażone przez Klienta za pośrednictwem Witryny, będące równoznaczne ze złożeniem oferty zawarcia umowy sprzedaży produktów będących przedmiotem zamówienia (znajdujących się w Ofercie Witryny w chwili składania Zamówienia), określające ich typ, ilość, dane osobowe Klienta, formę zapłaty oraz sposób i miejsce dostarczenia produktów
Zasady korzystania z Witryny
- Operator świadczy drogą elektroniczną usługi umożliwiające składanie zamówień produktów dostępnych w Witrynie, zarówno z rejestracją konta użytkownika, jak i bez niej.
- Rejestracja konta w Witrynie jest dobrowolna i nieodpłatna. Klient może usunąć konto w dowolnym momencie poprzez zgłoszenie takiego żądania na adres e-mail Operatora: kontakt@winnica-pmw.pl.
- Do korzystania z Witryny wymagane jest:
- urządzenie z dostępem do Internetu,
- aktualna przeglądarka internetowa,
- aktywny adres e-mail.
- Klient zobowiązany jest do korzystania z Witryny zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zasadami współżycia społecznego. Umowa o świadczenie usług założenia i prowadzenia indywidualnego konta w Witrynie zostaje zawarta z chwilą wypełnienia przez Klienta formularza rejestracyjnego znajdującego się pod adresem www.winnica-pmw.pl zaakceptowaniu Regulaminu i wyrażeniu zgody na przetwarzanie przez Operatora danych osobowych.
- Przed zarejestrowaniem indywidualnego konta w Witrynie, Klient powinien zapoznać się dokładnie z treścią niniejszego Regulaminu oraz Polityką Prywatności.
- Po zarejestrowaniu indywidualnego konta w Witrynie, Klient może zalogować się do Witryny podając wskazany podczas rejestracji adres poczty elektronicznej oraz hasło, jeśli Klient nie pamięta hasła może skorzystać z przypomnienia hasła, podając adres poczty elektronicznej który podał podczas rejestracji konta .
- Klient w każdej chwili i bez podania przyczyny może usunąć swoje konto w Witrynie. W wyniku usunięcia konta następuje rozwiązanie umowy o świadczenie usług udostępniania Klientowi indywidualnego konta w Witrynie.
- W celu usunięcia indywidualnego konta w Witrynie, należy wysłać do Operatora żądanie usunięcia konta, za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@winnica-pmw.pl albo w formie pisemnej na adres pocztowy siedziby Operatora.
- Do korzystania z usług oferowanych w Sklepie elektronicznym oraz przeglądania treści Witryny, składania zamówień i korzystania z indywidualnego konta w Witrynie, wymagane jest spełnienie następujących, minimalnych warunków technicznych:
- Posiadanie urządzenia multimedialnego z dostępem do sieci Internet;
- Posiadanie przeglądarki internetowej z aktualnymi wtyczkami shockwave flash, Java oraz wyłączone programy blokujące treści na stronie np.. AdBlock:
- Posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej;
- Klient zobowiązuje się do:
- korzystania ze Witryny w sposób, który nie narusza przepisów prawa lub postanowień niniejszego Regulaminu;
- korzystania ze Witryny w sposób, który nie narusza praw osób trzecich, dobrych obyczajów lub zasad współżycia społecznego;
- korzystania ze Witryny zgodnie z jego przeznaczeniem oraz w sposób, który nie zakłóca jego funkcjonowania;
- dochowania należytej staranności w definiowaniu hasła oraz loginu w Witrynie, jak i zachowania ich poufności.
- Operator może wypowiedzieć umowę o świadczenie usługi prowadzenia indywidualnego konta w Witrynie z zachowaniem 14 dniowego okresu wypowiedzenia w przypadku naruszenia zasad o których mowa w ust. 9 powyżej.
- Wypowiedzenie umowy o świadczenie usługi prowadzenia indywidualnego konta w Witrynie przesyłane jest Klientowi na adres poczty elektronicznej wskazany w Witrynie.
- Operator nie ponosi odpowiedzialności za skutki udostępnienia danych do logowania w Witrynie osobom trzecim.
Składanie zamówień i zawieranie umowy sprzedaży
- Przed złożeniem zamówienia na produkt dostępny w Witrynie, Klient jest zobowiązany uważnie zapoznać się z treścią niniejszego Regulaminu. Klient potwierdzając zamówienie w Witrynie, składa jednocześnie oświadczenie, że zapoznał się z treścią niniejszego Regulaminu i zaakceptował zawarte w nim postanowienia oraz że zezwala na przetwarzanie przez operatora jego danych osobowych w celu realizacji zamówienia.
- Zamówienia w Witrynie można składać przez całą dobę, 7 dni w tygodniu.
- Klient składa zamówienie, wybierając produkty z oferty Witryny, określając ich ilość, sposób dostawy i formę płatności.
- Świadczenie przez Operatora usług drogą elektroniczną w zakresie umożliwienia Klientom składania zamówień na produkty dostępne w Witrynie za pośrednictwem Witryny jest nieodpłatne i ma charakter jednorazowy. Usługa ulega zakończeniu bezpośrednio po zrealizowaniu zamówienia Operatora
- Po złożeniu zamówienia Klient otrzyma e-mail potwierdzający przyjęcie zamówienia do realizacji. Umowa sprzedaży zostaje zawarta z chwilą wysłania tego potwierdzenia przez Operatora.
- Warunkiem realizacji zamówienia jest poprawne wypełnienie formularza zamówienia.
- Odbiór produktów alkoholowych wymaga weryfikacji wieku odbiorcy przez kuriera.
- Wszystkie umowy sprzedaży zawierane na postawie Zamówień składanych za pośrednictwem Witryny lub telefonicznie pod numerem wskazanym w Regulaminie. Witryny są zawierane i realizowane w należącym do Sprzedawcy punkcie sprzedaży
- Operator przyjmuje zamówienia za pośrednictwem Witryny w taki sposób, że Klient przeglądający zawartość Witryny, po wybraniu produktu oraz akceptacji jego ceny, dodaje go automatycznie do formularza zamówienia dostępnego w zakładce https://www.winnica-pmw.pl/koszyk/ po jej włączeniu lub wciśnięciu przycisku koszyk..
- Po zaakceptowaniu produktów w formularzu zamówienia, określeniu ich liczby, wyborze formy płatności i sposobu dostawy produktów oraz ostatecznym zaakceptowaniu łącznej ceny wszystkich produktów, Klient może dokonać złożenia zamówienia poprzez wciśnięcie przycisku zamów i podania swoich danych niezbędnych do dostarczenia zakupionego produktu.
- Potwierdzenie Zamówienia przez Klienta jest równoznaczna ze złożeniem oświadczenia, że Klient bierze na siebie odpowiedzialność za odbiór zakupionego Towaru przez osobę pełnoletnią
- W formularzu zamówienia należy wskazać imię i nazwisko, numer telefonu oraz adres poczty elektronicznej Klienta, dane adresowe odbiorcy Zamówienia.
- Po złożeniu zamówienia, Klient otrzyma za pośrednictwem poczty elektronicznej, na adres wskazany w formularzu zamówienia, potwierdzenie przyjęcia zamówienia. W przedmiotowym potwierdzeniu przesłany zostanie wykaz zamówionych produktów wraz z ich cenami jednostkowymi, ceną łączną, kosztami przesyłki oraz sposobem i przewidywanym czasem dostawy.
- Podstawowym warunkiem realizacji zamówienia jest prawidłowe wypełnienie przez Klienta formularza zamówienia. W przypadku wystąpienia niejasności dotyczących przekazanych przez Klienta danych, Operator może wstrzymać realizację zamówienia o czym niezwłocznie poinformuje Klienta.
- Zamówienia realizowane są w dni powszednie.
Ceny i płatności
- Wszystkie ceny produktów podane są w złotych polskich (PLN) i zawierają podatek VAT.
- Do cen produktów doliczany jest koszt dostawy, zależny od wybranej formy przesyłki i płatności.
- Klient może dokonać płatności w następujący sposób:
- przelewem na konto bankowe Operatora,
- za pośrednictwem systemu Przelewy24,
- gotówką przy odbiorze zamówienia.
- Operator zastrzega sobie prawo do zmiany cen produktów w Witrynie, wprowadzania do Witryny nowych produktów oraz przeprowadzania akcji promocyjnych i udzielania rabatów.
- Zmiany cen produktów w Witrynie o których mowa powyżej, nie ma wpływu na ceny produktów w zamówieniach złożonych przed datą wejścia w życie zmiany ceny, warunków promocji lub wyprzedaży.
- Formy płatności to
- Gotówka w siedzibie operatora
- za pobraniem przy dostarczeniu przez operatora pocztowego lub firmę kurierską,
- Bezgotówkowo przed odbiorem zamówionego produktu, poprzez:
- bezpośredni przelew na rachunek Operatora,
- autoryzację płatności w systemie Przelewy24,
Warunki dostawy
- Zamówienia dostarczane są na terenie Polski za pośrednictwem firm kurierskich lub mogą być odbierane osobiście w siedzibie Operatora.
- Odbiór produktów będących napojami alkoholowymi następuje wyłącznie w Punkcie sprzedaży we wskazanych godzinach.
- Koszt dostawy jest podawany podczas składania zamówienia. Koszty przesyłki zamówionych produktów ponosi Klient, o czym zostaje poinformowany przy akceptacji składanego Zamówienia.
- Koszt dostawy produktów oraz całkowity Czas realizacji zamówienia są zależne od wybranej przez Klienta formy dostawy produktu
- Do każdego przesyłanego produktu załączany jest dowód zakupu oraz informacja o prawie odstąpienia od umowy wraz ze wzorem Formularza zwrotu ułatwiającego odstąpienie od umowy oraz informację o możliwości reklamacji wraz ze wzorem Formularza reklamacji. Wzory formularzy są jedynie przykładami i nie są dla Klienta wiążące.
- Do każdej przesyłki załączany jest dowód zakupu. W przypadku gdy Klient zgłasza wniosek o wystawienie faktury VAT, wyraża jednocześnie zgodę na otrzymanie faktury VAT bez podpisu.
Reklamacje i zwroty
- Operator zobowiązuje się dostarczyć Klientowi produkty wolne od wad.
- Reklamacje dotyczące zamówionych produktów można zgłaszać na adres e-mail: kontakt@winnica-pmw.pl.
- Reklamacja powinna zawierać imię i nazwisko Klienta, numer zamówienia, opis wady oraz preferowany sposób rozwiązania sprawy.
- Operator rozpatruje reklamacje w terminie 14 dni od dnia jej zgłoszenia.
- W przypadku otrzymania produktu wadliwego, Klientowi przysługuje żądanie obniżenia ceny albo odstąpienia od umowy, chyba, że sprzedający niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni produkt wadliwy na wolny od wad albo wadę usunie.
- W przypadku wystąpienia ewentualnych braków w złożonej reklamacji, Operator zwróci się do Klienta o ich uzupełnienie zgodnie z danymi adresowymi wskazanymi w zgłoszeniu reklamacyjnym.
- Szczegóły postępowania reklamacyjnego określone są w zakładce Reklamacje i Zwroty znajdującej się na stronie internetowej Witryny pod adresem https://www.winnica-pmw.pl/reklamacje-i-zwroty/. Operator ustosunkuje się do złożonej reklamacji niezwłocznie, nie dalej jednak niż w terminie 14 dni od chwili otrzymania zgłoszenia reklamacyjnego od Klienta.
Prawo odstąpienia od umowy
- Konsument ma prawo odstąpić od umowy w terminie 14 dni od daty otrzymania zamówienia, bez podawania przyczyny.
- W przypadku odstąpienia od umowy, Konsument ma obowiązek zwrócić Operatorowi produkt wraz z elementami, które otrzymał nieodpłatnie, niezwłocznie jednak nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia, w którym poinformował Operatora o odstąpieniu od umowy. Do zachowania terminu wystarczy, jeśli Konsument wyśle towar przed upływem 14 dniowego terminu na adres Operatora.
- Konsument jest zobowiązany ponieść bezpośrednie koszty zwrotu towaru.
- Oświadczenie o odstąpieniu od umowy należy przesłać na adres e-mail: kontakt@winnica-pmw.pl lub w formie pisemnej na adres siedziby Operatora.
- Zwrot płatności następuje w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu, przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Konsument.
- Operator może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu odesłania towaru, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonalności rzeczy.
- Szczegóły trybu postępowania w przypadku odstąpienia od umowy przez Konsumenta, określone są w zakładce Reklamacje i Zwroty znajdującej się na stronie internetowej Witryny pod adresem https://www.winnica-pmw.pl/reklamacje-i-zwroty/ Operator udostępnia Klientowi wzór Formularza odstąpienia od umowy, dostępny na stronie internetowej Witryny pod adresem https://www.winnica-pmw.pl/reklamacje-i-zwroty/, który stanowi jedynie przykład i nie jest dla Klienta wiążący. Klient nie musi się kierować tym wzorem ani z niego korzystać.
- Każdy Klient ma prawo do wymiany każdego zakupionego w Witrynie produktu bez podania przyczyny na dowolny inny produkt dostępny w Witrynie w ciągu 14 dni od dnia jego otrzymania.
- Oświadczenie o woli wymiany produktu należy składać do Operatora, bezpośrednio w jego siedzibie, za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adres pocztowy Operatora.
- Aby wymiana produktu została zaakceptowana przez Operatora, wymieniany produkt musi zostać odesłany do Operatora wraz z elementami, które otrzymał nieodpłatnie, niezwłocznie, jednak nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia, w którym poinformował Operatora o woli skorzystania z prawa do wymiany produktu.
- Szczegóły tryb postępowania w przypadku chęci wymiany produktu, określone są w zakładce Reklamacje i Zwroty znajdującej się na stronie internetowej Witryny pod adresem https://www.winnica-pmw.pl/reklamacje-i-zwroty/.
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresami internetowymi:
http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php
http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php
http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php
- Klient będący konsumentem posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- Klient uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży. Regulamin organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich określa rozporządzenie ministra sprawiedliwości z dnia 25 września 2001 r. w sprawie określenia regulaminu organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich. (Dz.U. 2001, nr 113, poz. 1214).
- Klient uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem, a Sprzedawcą. Informacja na temat zasad i trybu procedury mediacji prowadzonej przez wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej dostępna jest w siedzibach oraz na stronach internetowych poszczególnych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.
- Klient może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem, a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są pod przez Federację Konsumentów pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 007 707 oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod adresem email porady@dlakonsumentow.pl.
Ochrona danych osobowych
- Administratorem danych osobowych Klientów jest Pałac Mała Wieś sp. z o.o. sp.k..
- Dane osobowe są przetwarzane w celu realizacji zamówień, obsługi Klientów oraz prowadzenia działań marketingowych.
- Szczegółowe informacje dotyczące ochrony danych osobowych znajdują się w Polityce Prywatności dostępnej pod adresem www.winnica-pmw.pl/polityka-prywatnosci.
Postanowienia końcowe
- Operator zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu. O zmianach Klient zostanie poinformowany z 14-dniowym wyprzedzeniem.
- Informacje i cenniki zamieszczone na stronie Witryny, odnoszące się do produktów prezentowanych w Witrynie, nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (tekst jednolity Dz. U. z 2014, poz. 121 z późn. zm.).
- Umowy zawierane za pośrednictwem Witryny zawierane są w języku polskim.
- Utrwalenie, zabezpieczenie i udostępnienie treści umowy zawartej za pośrednictwem Witryny następuje przez przesłanie Klientowi na adres poczty elektronicznej podany w ramach transakcji dokonywanej w Witrynie treści zawartej umowy.
- Informacje o wszelkich zmianach Regulaminu zostaną opublikowane na stronie internetowej Witryny wraz z nowym tekstem jednolitym Regulaminu oraz zestawieniem ostatnich zmian Regulaminu. O treści zmian Regulaminu każdy Klient, który zarejestrował się w Witrynie Klient, zostanie poinformowany także pocztą elektroniczną na adres wskazany w formularzu rejestracji. Informacja o zmianie Regulaminu nastąpi nie później niż na 14 dni kalendarzowych przed wejściem w życie zmian w Regulaminie. Zmieniony Regulamin będzie wiązał Klienta, który zarejestrował się w Witrynie, o ile nie złożył on w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania informacji o zmianie Regulaminu, oświadczenia o wypowiedzeniu umowy o świadczenie usługi w Witrynie. W przypadku dokonania zmiany niniejszego Regulaminu wszystkie umowy zawarte przed datą wejścia w życie zmiany Regulaminu będą realizowane zgodnie z Regulaminem w brzmieniu obowiązującym w dniu zawarcia umowy.
- W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie mają przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeksu cywilnego.
- Regulamin dostępny jest na stronie www.winnica-pmw.pl oraz w siedzibie firmy.
Data ostatniej aktualizacji: 15/1/2025